Mobyson og Free Record Shop selger mobil

Mobiloperatøren Mobyson og Free Record Shop inngår en distribusjonsavtale om salg av mobilabonnement.

Dermed er nok en musikkjede klar for utvidelse av sitt produktspekter. Musikkfilialer er ingen ukjent bransje med mobiltelefoner. I Storbritannia er det gjennom sine Virgin Records-filialer at Richard Branson selger sitt eget mobilmerke med samme navn.

Trenden har for lengst slått rot i Norge. Nå er det Free Record Shop som står for tur som mobilkjede, for varemerket Mobyson.

Fra neste uke skal musikkjeden via sine 15 forretninger i Norge tilby sine kunder Mobyson-abonnement. Free Record Shop omsatte musikk for 100 millioner kroner i Norge i fjor, og har 10 prosents markedsandel i det norske multimediamarkedet.

- Dette er vår første distribusjonsavtale. Vi ser det som en klar fordel at begge parter tilbyr et utvidet underholdningsprodukt til unge mennesker. Også av strategiske årsaker er vi godt fornøyd med avtalen. Innholdstilbudet på mobil er i ferd med å eksplodere. Vår primærfokus på mobile spill og underholdning vil, når teknologien tillater det, bli supplert med blant annet musikktilbud, sier administrerende direktør i Mobyson, Jonas Kjellberg.

- Dessuten har de som oss europeiske ambisjoner, og er således en veldig interessant aktør også i et langsiktig perspektiv. Derfor tror vi den strategisk distribusjonsavtalen med Free Record Shop vil gi oss gode resultater, sier han.

Til toppen