Mogul utfordrer internettbransjen

Internettselskapet Mogul oppfordrer konkurrenter og andre aktører innen internettbransjen til å gi penger i søndagens aksjon. Selv har de "donert" 150.000 kroner gjennom opprettelsen av en egen TV-aksjonside på Sparebanken NORs hjemmesider.

Administrererende direktør Jørn Lyseggen i internettkonsulentselskapet Mogul har tatt kontakt med digi.no med oppfordring om å donere penger til helgens TV-aksjon. Han sender ut budskapet til alle aktører i internettbransjen, inkludert konkurrenter som Linné New Media Science, Razorfish og Icon Medialab.

Han opplyser at de har gjort en gratis innsats gjennom et arbeid for kunden Sparebanken Nor. På disse sidene kan du få en oversikt over hvor mye som er samlet inn. Allerede per i dag er det kommet inn 4,5 millioner kroner. Under innsamlingen for Flyktningerådet i fjor kom det inn rundt 119 millioner kroner fra 18. oktober og ut 1998.

- Vi har selv jobbet gratis for å opprette disse nettsidene Jeg anslår arbeidet til å være verdt rundt 150.000 kroner. Og selv om ikke andre kan gjøre gratisarbeid, oppfordrer vi andre til å gi en donasjon til dette arbeidet, sier Lyseggen.

Se nettstedet her: Innsamlingsoversikt i TV-aksjonen 1999


Internett Kanal 1 og digi.no tar oppfordringen og donerer 1.000 kroner til TV-aksjonen.

Til toppen