- Kvinner går oftere online gjennom arbeidet enn menn, så dette er en god måte å treffe kvinner på, sier online-analytiker Peter Krasilovsky som jobber ved Arlen Communications til Advertising Age.
Det internasjonale finans-nyhetsbyrået Bloomberg og det amerikanske selskapet Wire Networks vil i begynnelsen av februar lansere et nytt web-område på The Women's Wire. På denne måten regner med å treffe en kjøpesterk gruppe.
Området vil hete Money og erstatte nåværende Cash. Annonsører som American Express Co., Fidelity Investments og Smith Barney vil opprettholde annonsering på nettstedet.
- Kvinner på nett er sofistikerte og insiktsfulle investorer. For oss er det viktigste å finne den rette partner med den rette demografien, uttaler direktør for nye medier i Bloomberg, Jonathan Fram til Advertising Age.
Et nytt element på det nye nettstedet blir den sponsede spalten "Dagens kvinne", som vil være kvinner for eksempel i Wall Street, underholdningsbransjen, eller i politikken.Denne spalten vil være tilgjengelig i audio- og videoformat.
Bloomberg vil bidra med nyheter og jobbe sammen med The Women's Wire-redaksjon som også skal produsere ytterligere finansstoff.