Monna Nordhagen forsvant fra Scandinavia Online (SOL) i ekspressfart i juni i år. Hun begynte i stillingen som markedsdirektør i Aftenposten for halvannen uke siden med ansvar for rundt 20 personer i annonseseksjonen..
Hun er ikke enig i at overgangen fra internettselskapet SOL til papiravisen Aftenposten innebærer at hun beveger seg vekk fra Internett-markedet.
- Nei, jeg beveger meg ikke vekk fra Internett. Aftenposten er i aller høyeste grad viktig på Internett. Jeg har forelsket meg i media og ville fortsette innen mediabransjen. Aftenposten er først og fremst en avis med et profesjonelt miljø. Det er en fin gjeng her, man skal ha det gøy også, sier Nordhagen.
- Hvordan er følelsene for SOL nå, er du bitter?
- Overhodet ikke. Jeg har masse gode følelser for SOL, sier Nordhagen. Hun vil ikke kommentere lederskiftet og turbulensen i SOL som for tiden er stor.
- Jeg har mine meninger, men har ikke tenkt å si dem offentlig.
Hennes ambisjoner i sin nye stilling, synes hun det er litt tidlig å si mye om.
- Jeg har brukt mine første dager her til å gå rundt og lytte, og snakke med folk. Ambisjonen på sikt er selvfølgelig at Aftenposten skal bli den flinkeste til å markedsføre seg overfor våre målgrupper. Jeg kommer til å lære masse, og håper å finne noe å bidra med, forteller hun.