MSN har fortsatt annonsekroner

Microsofts norske nettsted, MSN.no, har nettopp ansatt tre nye personer. De skal jobbe med MSNs bilportal som lanseres over nyttår.

- Carpoint er et eget forretningsområde innen Microsoft og MSN, og i USA har denne bilportalen holdt på i fem år, forteller salgssjef Kjetil Angell Kjerstad i MSN.no til digi.

På grunn av domenevalg ( blant annet er www.carpoint.no opptatt ) skal Microsofts bilportal hete Carview i Europa, og vil etableres i 15 europeiske markeder. Carview vil bli en del av MSN-nettverket.

MSN.no har nettopp ansatt tre personer som blant annet skal jobbe med bilportalen. - De største konkurrentene er ikke Finn eller Bilguiden. De er mer aktuelle som samarbeidspartnere, sier Kjerstad som karakteriserer Finn og Bilguiden som rene søkemotorer for bruktbil.

- Vi satser på tre områder; research (som går på forsikring, finansiering, biltester osv.), kjøp (som går på presentasjon av nye biler pluss bruktbilannonser), og eierskap (som omhandler hele ettermarkedet, slik som karttjenester, service og liknende).

Kjerstad kan ikke oppgi noen tall, men sier bilportalen er en relativt stor satsning - også økonomisk og markedsføringsmessig. MSN er blant de tilsynelatende få som fortsatt har annonsekroner på lur.

Bilportalen skal tjene penger på annonsører og innholdsleverandører, og Kjerstad lover at dette ikke blir noen betaltjeneste. Fortsatt er det optimisme å spore i nettbransjen:

- Vi vet at Internett er det markedet der bilkjøpere henter informasjon, og det er også en utfordring for leverandørene av nye biler å posisjonere seg i ettermarkedet, sier Kjerstad.

MSN.no har nå 700.000 aktive (hver måned) registrerte brukere med profil.

Til toppen