MSN kaprer storslått nettannonseavtale

Ford-eide Volvo lyktes så bra med fjorårets store nettannonsekampanje at den svenske bilfabrikanten vil gjøre et nytt PR-stunt online. Denne gangen blir det imidlertid ikke AOL men MSN som får superavtalen som ifølge Microsoft er verdt "millioner av dollar".

Volvo legger så mye penger i potten at selskapet vil dominere annonsevisningene på Microsofts nettjeneste MSN i hele 15 måneder, deriblant med sin kampanje for Volvo-modellen XC90.

Microsoft opplyser til nyhetsbyrået Reuters at avtalen er verdt "millioner av dollar" for MSN, uten å tallfeste de eksakte detaljer rundt PR-dealen. Det som imidlertid er klart er at MSN vil lage et digitalt visningsrom for alle Volvo-modellene og ikke minst en "digital garasje" som skal være en slags community site for Volvo-eiere som ønsker oppdatert informasjon om sine biler. I tillegg kommer tradisjonelle reklamebannere og -plakater, forteller visepresident Rich Bray i MSN til nyhetsbyrået.

Besøkende på MSNs skreddersydde Volvo-nettsted vil også få tilbud om å laste ned en egen Volvo-nettleser samt motta et tilbud om tre måneder gratis Internett-aksess fra MSN.

MSN har tidligere inngått liknende digitale markedskampanjer for japanske Toyota og Nissan.

Til toppen