digitoday.no
Dagens NæringslivDNSOLHjemmeNettEveryday.comSpray.no
- MSN er ikke med på denne listen, og det er vi glade for, sier Harildstad.
Wall Street Journal
Han er svært fornøyd med utviklingen og ekspansjonstakten, selv om ikke MSN ligger like høyt på Gallups nettmålinger som SOL og ABC Startsiden, slik Ole Tom Seierstad, daværende MSN-redaktør, hadde håpet på. - Målet er å øke fra rundt tiende plass i det norske markedet ved inngangen til år 2000 til å være på linje med SOL og Startsiden mot slutten av året, sa Seierstad til digitoday.no i februar i fjor. |
- Vi når budsjettene våre for inneværende år, vi ruster opp i stedet for å kutte ansatte, det er virkelig 'MSN i Sol-oppgang', humrer Harildstad.
Han holder fast ved at MSN går bra. - Vi var nummer tre på ACNielsens siste måling, etter SOL og Startsiden. Utfordringen vår er å kommunisere hva MSN er - at det både er Hotmail, Messenger og MSN.no. Gallup måler merkevarekjennskap, og der har vi også en utfordring. Men vi vokser stadig på ACNielsens målinger, som gir en oversikt over faktisk bruk. Dét er det viktigste, sier han.
En av årsakene er, ifølge Harildstad, at de er en internasjonal organisasjon som kan kjøre internasjonale kampanjer og ha kontakt med store kunder. Han tror portalvinnerne er de som kan tilføre tjenester og legger til at MSN har én eier med 26 års erfaring innen programvareutvikling.