MTG og NetCom danner portal - Everyday

Mediekonsernet Modern Times Group (MTG) og den svenske teleoperatøren NetCom AB satser sammen på en portal gjennom et felles eid selskap.

Sammen skal de to selskapene Modern Times Group (MTG) og NetCom AB eie portalen Everyday.com, som i første omgang rettes mot det skandinaviske markedet. MTG er inne både på eier- og produsentsiden gjennom datterselskapet InTV i Tele2s startside på nettet.

NetCom har 718.000 nettabonnenter gjennom Tele2, og alle disse vil bli tilbudt den nye portalen som startside. Fra 1. juli i år kunne Tele2 også tilby internettilknytning - uten avgift.

MTG vil bidra med innhold og den øvrige redaksjonelle biten av portalen, samt stå for annonsesalg gjennom datterselskapet Webad.

- Vi kan tjene penger gjennom å tilby alt fra gratis internettilknytning, portal, reklamesalg, innhold, e-handel, betaltjenester og logistikk på europeisk basis, sier Niklas Zennström, som sitter midlertidig i sjefsstolen i Everyday Communications AB, i en pressemelding.

De to selskapene eier 50 prosent hver av det nystartede selskapet Everyday Communications AB.

Planen er å bygge opp portalen for de skandinaviske land i første omgang, i neste omgang står Holland for tur.

Til toppen