Musikk-salg på nettet om fire uker

Sony og Vivendi har endelig fått toget sitt på skinnene, og lanserer musikkportalen Pressplay.com om cirka fire uker.

Sony og Vivendi Universal lovte å lansere sin musikkportal innen utgangen av sommeren. Sommeren varer tydeligvis veldig lenge i år, og partene sier nå de skal blåse igang satsingen om cirka fire uker.
Det er Vivendi-sjef Jean-Marie Messier som har avslørt dette på musikkmessen Popkomm i Köln her forleden, ifølge Internet World, sitert av danske Comon.

Selskapene har ligget i skarp konkurranse med den konkurrerende tjenesten MusicNet, som er et samarbeidsprosjekt mellom BMG, EMI og Warner. MusicNet er det prosjektet som skal revitalisere skadeskutte Napster igjen, etter at BMG spyttet inn penger i tjenesten.


Begge tjenestene baserer seg på en abonnementsmodell, der brukerne betaler faste beløp alt etter hva slags og hvor mye musikk de vil ha tilgang på.


- Internet er en ny distribusjonskanal. Vi ønsker å gi flere mennesker en bedre adgang til mere god musikk. Det er nettopp det Internett kan brukes til, sier Messier.

- Velkommen etter, sier alle som har utvekslet mp3-låter via nettet i årevis.

Til toppen