FORBRUKERTEKNOLOGI

- Musikkjøp med mobilen er dyrt og vanskelig

Warner Music Group er svært misfornøyd med dagens løsninger for kjøp av musikk til mobiltelefoner.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
15. feb. 2007 - 12:46

Under en tale i under 3GSM World Congress, som arrangeres i Barcelona denne uken, kom Edgar Bronfman Jr, styreformann i Warner Music Group med sterk kritikk av dagens løsninger for å kjøpe og laste ned musikk til mobiltelefoner. Ifølge Macworld UK viste han til en undersøkelse som peker på at bare 8,5 prosent av dem som har en mobiltelefon som støtter kjøp og nedlasting av musikk, faktisk benytter seg av muligheten.

- Hvorfor? Fordi det er dyrt, det er komplisert og det tar lang tid. Det er utrolig at vi har omsatt så mye som vi har gjort gitt hvor besværlig dette kan virke, sa han ifølge Macworld UK.

Bronfman hevder at det å kjøpe en ringetone i gjennomsnitt krever 20 tastetrykk av brukeren, og at det tar omtrent 20 minutter. Å kjøpe digitale musikkfiler skal være tilsvarende komplisert.

- Det er så mange plattformer som ikke engang er i stand til å støtte de mest grunnleggende innholdskonfigurasjonene, slik som et musikkspor buntet med en video, sa Bronfman. Han trekker fram den kommende iPhone fra Apple som et eksempel som vil heve brukernes forventninger til hva en musikktelefon bør kunne.

- Nå er det opp til de andre telefonprodusentene å møte brukernes forventninger, sa Bronfman.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.