Neo seirer over New Media Science

Klokken åtte i dag morges publiserte Dagbladet foreløpige resultater fra avisens konkurranse om beste reportasjeside på nett. Neo Interaktiv ser ut til å ta første stikk og har fått 61 prosent av dagbladlesernes stemmer.

Fredag i forrige uke introduserte Dagbladet en duell mellom ledende webbyråer i Norge.

Dagen før hadde de to første byråene, SOLs Neo Interaktiv og New Media Science (NMS) , fått i oppgave å webdesigne en London-reportasje fra Dagbladets fredagsmagasin. Både fredag og i helgen kunne avisens lesere stemme på de to løsningene på nettet.

Dagbladets webredaktør, Arne H. Krumsvik, har hatt som mål å få til en debatt både blant fagfolk og menigmann om hva som er god webdesign. Byråene har stått helt fritt til å kreere sin versjon av den samme reportasjen.

Krumsvik opplyste til digi.no sent på arbeidsdagen fredag at de da hadde mottatt rundt 100 tilbakemeldinger fra leserne. I dag morges kom de første resultatene på bordet. De viste at fordelingen var 61-39 i Neos favør.

New Media Science fikk kritikk for horisontal skrolling og en webløsning som var tung å laste ned. Neo scorte plusspoeng på en enklere løsning, som likevel av noen ble betegnet som kjedelig i forhold til NMS sin.

Neste fredag er det Digital Hverdag og Mogul Media som skal i ilden, mens uka etter kommer "hatoppgjøret" mellom de tidligere JBR/McCann-ansatte i Spray GK og McCanns nye, digital byrå, ThunderHouse.

Til toppen