RESULTATERFINANS

NetCom bedrer resultatet

Telias norske mobilvirksomhet, NetCom, økte omsetningen med 49 prosent i tredje kvartal sammenlignet med samme kvartal i fjor. Administrerende direktør, Barbara Thoralfsson, kan også ønske velkommen til 21.000 nye kunder.

Frode Eriksen
7. nov. 2001 - 11:03

Omsetningen endte på 1,19 millioner svenske kroner, eller opp 49 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor, melder Telia i sin kvartalsrapport.

Ved utgangen av kvartalet satt NetCom med 905.000 kunder, en framgang på 21.000. Antall kunder som selskapets serviceprovidere har er 121.000, pluss 11.000 fra andre kvartal. Kundene sender 134 millioner SMS-meldinger, som fortsatt er flere enn de 108 millionene de tre ganger så mange svenske Telia-kundene sender.

Forbruk per kunde (ARPU) økte fra andre til tredje kvartal fra 327 til 341 svenske kroner, mens gjennomsnittlig tidsforbruk økte med to minutter til 147, ifølge telias kvartalsrapport. Kundefrafallet øker, selv om resultatet forbedres.

EBITDA (driftsresultat før ned- og avskrivninger) økte med 90 prosent til 424 millioner svenske kroner, og marginen økte fra 28 til 35 prosent.

Mobiltelefoni Norge, SEK Jul-sep
2001
Jul-sep
2000
Jan-sep
2001
Jan-sep
2000
Nettoomsettning 1 198 803 3 157 803
hvorav ekstern
1 190 796 3 135 796
Underliggende ebitda 424 223 1.034 223
ebitda-margin (%) 35,4 27,8 32,8 27,8
Investeringer 214 11 498 501 22 860

Kilde: Telia

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.