NetCom er ikke lenger bare trådløs

I forbindelse med innføringen av fast forvalg 1. juni, vil NetCom konkurrere på telemarkedet sammen med både Telia, Tele 2 og Telenor om telefonikundenes gunst. 360.000 NetCom-kunder kan nå velge selskapet også som leverandør av fasttelefoni-produkter.

- Vi har ikke alt for høye ambisjoner i startfasen, sier informasjonssjef i NetCom GSM, Guri Wormdahl til digi.no.

- Vi har sett at mange har bestilt fasttelefoni hos både Telia og Tele 2 uten at det har hatt særlig effekt. Målet for NetCom er å være et alternativ i telemarkedet, og å gi kundene våre lavere priser, ikke bare på mobiltelefoni men også på fasttelefoni, sier Wormdahl.

18. mai går startskuddet for denne tjenesten hos NetCom, og alle kundene vil fra denne dagen inviteres til å benytte NetCom som hovedleverandør av teletjenester. NetComs tilbud gjelder ikke kontantkortkundene - bare de vel 360.000 kundene som betaler for et mobilabonnement hos NetCom.

Tjenesten "DuoSvar" lanseres også 18. mai, som gjør at fasttelefonen fungerer som svartjeneste for fastlinjetelefonen hjemme. Med DuoSvar kan de som ringer "familien Hansen" koble seg direkte mot de ulike familiemedlemmenes mobiltelfonsvarere. Den som ringer vil få beskjed om at "du er kommet til familien Hansen. Ønsker du å legge igjen en beskjed til Nils - tast 1, til Line tast 2," og så videre. Den av familiemedlemmene som har fått en ny beskjed, blir varslet på sin mobiltelefon og kan høre sine "hjemme-telefonbeskjeder" hvor enn de er. Alle beskjeder forblir private.

Forutsetningen for å benytte tjenesten er at en må disponere en mobiltelefon med et NetCom-abonnement. Men finnes det minst ett NetCom-abonnement i husstanden kan de som har forhåndsbetalte mobilkort knytte seg til tjenesten.

NetCom mener innføringen av fast forvalg fra 1. juni i år er med på å gjøre svartjenestene både rimeligere og mer tilgjengelige. Fra denne datoen kan alle telefonabonnenter velge sin teleoperatør en gang for alle, og slipper dermed inntastingen av fire ekstra siffer når man ønsker å bytte teleoperatør. NetCom har tidligere tilbudt denne tjenesten til sine bedriftskunder, men gjør nå fast forvalg tilgjengelig også for sine privatkunder.

NetCom har gjennomført grundige markedsundersøkelser under utviklingen av de nye tjenestene, og ønsket om en bedre telefonsvarertjeneste er særlig fremtredende i husstander med flere medlemmer, opplyser selskapet.

Til toppen