NetCom lokker SMS-brukere med eget kort

Nå følger NetCom etter Telenor og lanserer egne kontantkort for ungdom.

I mobilmarkedet slåss nå aktørene primært om kontantkort-kundene. For brukere med fast abonnement skal det mer til for å flytte på, særlig med dagens lave telefon-subsidier.

Les også

I mai reintroduserte Telenor Oyo, et kontantkort fokusert mot ungdommer som sender mye SMS. Nå følger Telia-eide Netcom opp med et lignende kort. Men det ligger en fare i slike kort for de to teleselskapene. Som Telenor, markedsfører NetCom sitt kort under navnet på ungdomsportalen sin Mother.no. Dette utvanner moderselskapets profil i markedet.


Men fristelsen blir for stor når Mother har 400.000 registrerte brukere siden lanseringen for tre år siden nettstedet mother.no.

Det nye kontantkortet skal gi Mother-brukere flere av mulighetene de i dag har på Internett også på mobiltelefonen. Med Mother-korter får mobilen en ekstern meny med enklere tilgang til blant annet lokaliseringstjenesten, nummeropplysning og gruppe-SMS.

Kundene skal dessuten lokkes med 50 gratis SMS-meldinger i måneden.

Til toppen