Netcom åpner for at iPhone skal kunne brukes med hvilket som helst abonnement - fra Netcom.

Netcom løser opp stramt iPhone-grep

Nå kan kundene velge abonnement, forteller Øyvind Vederhus i Netcom.

Netcom har en eksklusiv rett til å selge Apple's iPhone i Norge, og frem til nå har kundene vært nødt til å velge ett av fire dedikerte iPhone-abonnement.

Utvalgte eksisterende bedriftskunder har fått muligheten til å kjøpe iPhone på eksisterende abonnement, men dette har vært uoffisielt.

Nå åpner Netcom for at kundene skal få kjøpe iPhone og selv velge hvilket abonnement de skal bruke den på. Det skjer fra og med onsdag denne uken.

- Vi anbefaler fortsatt iTalk-abonnementene, siden disse er skreddersydd for iPhone-bruk med store mengder data og ringeminutter inkludert i månedsprisen. Samtidig ønsker vi å gi kundene våre enda større valgfrihet, og åpner derfor for kjøp av iPhone 3G med alle ordinære abonnement, sier Øyvind Vederhus, kommunikasjonssjef i Netcom, i en pressemelding.

Det er fortsatt ikke snakk om å selge iPhone uten abonnement slik at den kan brukes på andre operatørers mobilnett.

Vederhus og Netcom er svært begeistret for mobilen, og i tillegg til et godt salg så har iPhone også økt bruken av internett fra mobilen. Ifølge Netcom så viser tallene så langt at iPhone-kundene i snitt bruker 30 ganger så mye datatrafikk i måneden som andre NetCom-kunder.

- iPhone er mye mer enn en telefon, og forbruksvanene endrer seg deretter. Selv om vi åpner for iPhone på flere abonnement, oppfordrer vi kundene våre til å velge en løsning som tar høyde for økt databruk og samtidig holder kostnadene nede, sier Vederhus.

    Les også:

Til toppen