NetCom-suksess med Mother

Mobiloperatøren NetCom har virkelig truffet ungdomssegmentet med sin nye Internett-tjeneste Mother. Knappe to måneder etter lanseringen har 18.000 meldt seg på Internett-tjenesten, mens målet i løpet av året er 25.000 påmeldte.

Med et års grundig planlegging bak seg, skred NetCom til verket i mai med lanseringen av den kostnadsfrie Internett-tjenesten der målgruppen er ungdomssegmentet. Nå ser det ut til at selskapet har lykkes med sin strategitenkning. I skrivende stund har 17.763 meldt seg på som brukere av tjenesten med eget brukernavn og passord.

Informasjonsdirektør i NetCom GSM, Per Bjørkum, sier til digi.no at hver bruker i gjennomsnitt er opplogget 14 minutter ved hvert besøk til Mother, noe som er betydelig mer enn en gjennomsnittlig telefonsamtale på tre minutter.

- Det virker som selskapet har truffet godt med sin tjeneste. Det viser også trafikkttallene som sier at brukerne kommer oftere og oftere tilbake til tjenesten og er lengre opplogget for hver gang, sier han.

NetCom MotHer er produsert som en Internett-tjeneste der en ved hjelp av mobiltelefonen kan motta forhåndsdefinert varsling, sende og motta SMS (tekstmeldinger) og e-post, som en slags konkurrent til skoledagboken. Kunden kan lage egne ringelyder og egne logoer ved hjelp av Mother.

Bortsett fra at tjenesten som gjør det mulig å lage egne lyder til mobiltelefonen, "Harmonium", slo seg vrang med en viss nedetid på tjenesten tidlig i juni, har teknologien bak Mother-tjenesten fungert.

Til toppen