NetCom tar Telenorbrukere med Mother

En av fire nyregistrerte brukere i NetComs innholdstjeneste Mother kommer fra konkurrentene Telenor Mobil og Sense. Selskapet holder derfor tjenesten åpen i en måned til, samtidig som alle SMS-meldinger sendt fra Internett forblir gratis ut april.

Opprinnelig ble innholdstjenesten Mother åpnet for alle brukere i slutten av februar, i en kampanjeperiode som var beregnet å vare ut mars.

Informasjonskonsulent i NetCom, Bjørnar Storheier, sier til digi.no at responsen fra markedet har vært så bra at selskapet venter med å lukke tjenesten i minst en måned.

Så langt har nemlig 250 nye brukere registrert seg hver dag på Mother og hvorav en fjerdedel kommer fra NetComs mobilkonkurrenter, Telenor Mobil og Sense.

Totalt har 65.000 brukere nå registrert seg på tjenesten der den mest populære aktiviteten gir brukerne tilgang til å sende SMS-meldinger gratis fra Internett til mobiltelefoner. Andre tjenester er komponering av ringelyder til mobiltelefonen, konstruksjon av egne ikoner til mobilskjermen foruten tilgang på en egen dagbok der man kan la seg varsle med SMS-meldinger ved spesielle dager eller begivenheter.

En undersøkelse NetCom har gjort blant de nyregistrerte brukerne forteller blant annet at 80 prosent av Telenor- og Sense-kundene benytter Mother jevnlig, mens syv av ti sier de vurderer å bli NetCom-kunder på grunn av Mother.

Til toppen