BEDRIFTSTEKNOLOGI

NetCom vil reservere alle kundene mot SMS-spam

NetCom og Telenor Mobil vil hindre at mobilkundene får tilsendt ikke ønsket SMS-reklame for tvilsomme nettsteder og produkter. Mens NetCom reserverer alle sine kunder, lar Telenor den enkelte kunde velge selv.

Frode Eriksen
19. jan. 2000 - 11:56

Informasjonssjef i NetCom, Guri Wormdahl sier til digi.no at NetCom ønsker å bygge sitt reservasjonsregister på en annen modell enn Telenor.

- Vi ser for oss en ordning hvor kundene aktivt må be om å bli mottakere av denne formen for reklame.

- Dessuten ønsker vi å komtrollere dette selv, for å sikre at kundene ikke får all verdens skitt og lort på displayet uten å ha bedt om det, sier Wormdahl som forteller at NetCom har mottatt mange henvendelser fra harmdirrende og indignerte kunder.

- Vårt poeng er at dette marked vil ta av i løpet av kort tid. For at ikke SMS-reklame skal bli et system som folk vegrer seg mot å ta i mot, er vi som operatør nødt til å føre en restriktiv linje.

Derfor vil NetCom i utgangspunkt stenge for all slik reklame. Vi arbeider nå med tekniske løsninger for å få bukt med problemet og regner med å være klare i løpet av mars.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.