NetGravity: Tommelen opp for å slukes av DoubleClick

Generalforsamlingen i NetGravity har nå akseptert fusjonen med DoubleClick som ble annonsert i sommer. De to selskapene er dermed verdsatt til 45,3 milliarder kroner.

I juli i år kom meldingen om at DoubleClick, annonseselskapet som tilbyr både et salgsnettverk og teknologisystemet Dart til internettmarkedet, hadde planer om å kjøpe opp konkurrenten NetGravity.

Her kan du lese om intensjonsavtalen som ble inngått:


DoubleClick kjøper NetGravity
Bekrefter NetGravity-oppkjøp

Drøyt tre måneder etter nyheten om sammenslåingen, er sluttforhandlingene endelig i boks og generalforsamlingen i de to selskapene enige om aksjebyttet. DoubleClick utsteder omtrent fem millioner aksjer for å komplettere bytteforholdet som er 1:3. Det vil si at for én DoubleClick-aksje, får du tre NetGravity-aksjer.

Ifølge en pressemelding er selve handelen verdsatt til 650 millioner dollar (rundt fem milliarder kroner), basert på DoubleClicks børskurs mandag den 25. oktober. Det innebærer at verdien på fusjonsavtalen er steget fra juli da det var en estimert verdi på 530 millioner dollar på avtalen.

Den totale markedsverdien på de to selskapene på børs er satt til 5,8 milliarder dollar eller utrolige 45,3 milliarder kroner etter dagens valutakurser.

Til toppen