Nethouse fikk pengene sine

Internett-selskapet Nethouse fikk inn 35 millioner kroner i sin siste emisjon. Med disse pengene skal selskapet ekspandere i Norden samt gjøre handels- og informasjonsportalene ledende på markedet.

Gjennom en rettet emisjon lykkes det for Internett-selskapet Nethouse å få inn inn 35 millioner kroner. Med disse pengene skal selskapet vokse seg større. Planen til administrerende direktør, Knut Adolphson, er å satse hardere på vertikale portaler (som den nylig lanserte BoligGuiden.no), på e-handelsløsninger og på nordisk ekspansjon.
Les mer om Nethouse:
Nethouse lanserer "alt for hjemmet.com"
NetHouse vil på børs
Fra kaos til struktur med Adolphson

- Emisjonen viser at det nitidige arbeidet Nethouse har gjennomført med restrukturering av selskapet nå bærer frukter. Tilliten fra investorene betyr at vi er i rute i forhold til våre strategiske planer, sier Adolphson i en pressemelding.

Emisjonen ble gjennomført til kurs 7 kroner, noe som priser Nethouse til 137 millioner kroner. Selskapet er i dag omsatt på det unoterte markedet, men har planer for å gå på børs.

Norske finansielle investorer satte inn 25 millioner kroner under emisjonen mens utenlandske finansielle investorer fikk inn 10 millioner kroner, skriver Nethouse i pressemeldingen.

SmartShopper, flaggskipet blant Nethouse sine e-handelstilbud og løsninger, skal lanseres i Sverige og Danmark i løpet av året.

Til toppen