Siden lanseringen i mai har Norsk Tipping uten noen særlig markedsføring fått 25.000 nett-tippere. Med et smartkort og smartkortleser fyller brukene over penger fra nettbanken sin og kan spille uten å måtte gå i en butikk eller kiosk.
Smartkort-leser, smartkort og programvare koster 79 kroner per år.
- Vi er svært fornøyd med 25.000 brukere. Vi har hatt litt småproblemer med ytelsen, noe vi nå arbeider med før vi skal sette i gang en større markedskampanje, forteller informasjonssjef i Norsk Tipping, Grete Solli, til digi.no.
Innen jul forventer derfor Norsk Tipping at de skal ha 100.000 nettbrukere. Foreløpig hevder Solli at kiosk-eiere og andre kommisjonærer ikke har protestert så mye. Men det vil trolig komme etter hvert som stadig flere av de hele to millioner nordmenn som tipper minste gang i kvartalet bytter over til Internett.