JUSS OG SAMFUNN

Nettannonsering truer tradisjonelle medier

Online-annonsering vokser dramatisk mye raskere enn offline-annonsering. Dermed settes det ny fart i analytiker-spekulasjonene om ikke nettet er i ferd med å påføre de tradisjonelle mediene en lang og smertefull død.

12. des. 2000 - 10:43
eMarketer


NUA Internet Surveys




eMarketer våger seg ikke frempå med noen dødsdom for de tradisjonelle mediene, men spår ytterligere diversifisering/mangfold i annonseproduktene, eksempelvis at mediehusene i større grad griper til krysspublisering av annonsekampanjer over flere distribusjonsplattformer.

Hva tror du?
Mens nettavisene setter stadig nye trafikkrekorder, må papiravisene registrere fallende opplagstall. Tror du nettet er i ferd med å danke ut papiravisene som nyhetsformidler?

Ja, nettavisene vinner kampen om nyhetene
Nei, papir er nettet overlegent som nyhetsformidler
Nei, papir- og nettavisene kan leve side om side
Vet ikke

Trykk her for å se resultatet så langt
Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.