Nettannonseringen synker i Dagens Næringsliv

Konsernsjef Gunnar Bjørkavåg håpet på godt over én million kroner månedlig i nettomsetning i 2002. Foreløpig ligger DN.no et lite stykke unna.

Dagens Næringslivs nettutgave, DN.no, opplevde svikt i annonseomsetningen i første kvartal. Omsetningen endte på tre millioner kroner mot 3,5 millioner i samme periode i fjor.

Det innebærer et gjennomsnitt på én million kroner i måneden. Da digi.no intervjuet konsernssjef i Norges Handels- og Sjøfartstidende, Gunnar Bjørkavåg, i begynnelse av mars, sa han følgende:

"Vi hadde i snitt én million kroner månedsomsetning i fjor. Vi bør ligge godt over det i år", og la til at han forventet "en betydelig resultatforbedring i år".

Les saken:

Likevel finnes det lyspunkter, ifølge DN.no. Driftsunderskuddet for morselskapet DN Nye Medier er redusert med 2,3 millioner kroner, til minus 5,2 millioner de første tre månedene i år.


- Både april og mai ser ut til å bli bedre enn i fjor. Markedsanalyserapportene vi får inn, viser også vekst i annonsevolumet for Internett, sier konsernsjefen til DN.no.

Kostnadene skal imidlertid reduseres nok en gang i DN.no (pluss resten av konsernet). Han avviser imidlertid at dette vil medføre større kutt i organisasjonen og antall ansatte.

Til toppen