Nettauksjon direkte på TV i kveld

Internettauksjoner som TV-underholdning. Det er hva du får hvis du skrur på Metropol i kveld.

E-handelsaktøren yaTack og TV-kanalen Metropol sender i kveld for første gang en ren internettauksjon på TV-skjermen. Dette er det første resultatet av en strategisk avtale om "konvergens" som ble inngått mellom de to aktørene tidligere i år. Se Norges første internettauksjon på TV

"Konvergens"-aktøren Metropol har til nå hatt svært slappe websider som kun har inneholdt informasjon om TV-virksomheten, men administrerende direktør Jan Erik Pedersen sier at nye sider utviklet av Clockwork/Optosof i Norge lanseres på mandag.

Men før dette utføres altså nettauksjoner på TV-skjermen ved hjelp samarbeidspartneren yaTack med sin kundemasse.

Da yaTack tidligere het Online Club (OLC) koplet de flere ganger seg opp mot TV-begivenheter og veldedige innsamlingsaksjoner. Nå har de formalisert dette opplegget i forholdet til TV-kanalen Metropol som sendes i urbane strøk i Norge.

I en pressemelding fra selskapene heter det at varene som skal tilbys på TV er spesielt tilpasset målgruppen til storbykanalen. Snart skal yaTack i gang med bilauksjoner i samarbeid med Lease Plan Norge og første produkt som auksjoneres bort på TV er en Jeep.

Auksjonen har en utropspris på 1 krone og er begrenset til én time, noe som åpner muligheten for et bilkupp.

- Vi konstaterer med tilfredshet at vi er først ute med å implementere Internett i programtilbudet på TV, sier administrerende direktør Pedersen. Han har tidligere jobbet som markedsdirektør i TVNorge og presiserer at han ikke vil oppleve noe deja vu når han nå lanserer et produktorientert billigprogram på TV.

- Dette skal ikke være noe Casino, sier han med henvisning til Hallvard Flatland-programmet som gjorde suksess på begynnelsen av 90-tallet.

Pedersen sier at de kommer til å være veldig varsomme og kritiske med hva slags type produkter de tar inn i forhold til profilbyggingen mot urbane kritiske TV-seere.

Til toppen