RESULTATERFINANS

Nettbank satser på portal

Parat24 går nye veier for å bygge lojalitet hos brukerne. Nå satser de på at en inkluderende portal skal gi kundene mer enn de forventer.

Oddmund Grøtte
6. juni 2001 - 14:25
Parat24Gjensidige NOR SparebankParatXtra

ParatXtra satser på ni kategorier: Reiser, hotell og restaurant, underholdning, netthandel, conciergetjeneste, e-post, kalender, passordorganisator og kortsperretjeneste. Alle leverandørene må tilpasse sidene sine i Parat24s brukergrensesnitt slik at brukerne kjenner seg igjen under navigasjonen.

På en presentasjon i dag oppga Halvard M. Bergby at investeringene har vært svært små:

- Totalt har vi investert omtrent to millioner kroner. Dette er et spleiselag der også leverandørene må ta sin del av kaken, blant annet må disse bære kostnadene for å lage sidene i Parat24-drakt. Vi betaler noen "få" kroner per bruker, sa Bergby. Han poengterer at banken ikke skal tjene penger på dette, men skape et tilleggsprodukt.

Portalen inngår i brukerpakken som kalles "Totalkonto". Denne pakken ble lansert for en uke siden og har per i dag omlag 1.000 brukere. Målet er å få 12.000 kunder i denne pakken innen utgangen av året. Totalt har Parat24 omlag 50.000 brukere.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.