Nettbank satser på portal

Parat24 går nye veier for å bygge lojalitet hos brukerne. Nå satser de på at en inkluderende portal skal gi kundene mer enn de forventer.

Parat24, en egen forretningsdivisjon i Gjensidige NOR Sparebank lanserer i disse dager en ny portal: ParatXtra. Målet er at portalen skal gi kundene gode tilbud der banktjenester er bare en bit av et helhetlig økonomisk marked. Utgangspunktet for satsingen er en undersøkelse som banken har gjennomført der ni prosent av brukerne bruker banken som åpningsside, og 88 prosent oppga at de var positive til at banken tilbyr flere tjenester på sine nettsider.

ParatXtra satser på ni kategorier: Reiser, hotell og restaurant, underholdning, netthandel, conciergetjeneste, e-post, kalender, passordorganisator og kortsperretjeneste. Alle leverandørene må tilpasse sidene sine i Parat24s brukergrensesnitt slik at brukerne kjenner seg igjen under navigasjonen.

På en presentasjon i dag oppga Halvard M. Bergby at investeringene har vært svært små:

- Totalt har vi investert omtrent to millioner kroner. Dette er et spleiselag der også leverandørene må ta sin del av kaken, blant annet må disse bære kostnadene for å lage sidene i Parat24-drakt. Vi betaler noen "få" kroner per bruker, sa Bergby. Han poengterer at banken ikke skal tjene penger på dette, men skape et tilleggsprodukt.

Portalen inngår i brukerpakken som kalles "Totalkonto". Denne pakken ble lansert for en uke siden og har per i dag omlag 1.000 brukere. Målet er å få 12.000 kunder i denne pakken innen utgangen av året. Totalt har Parat24 omlag 50.000 brukere.

Til toppen