RESULTATERFINANS

Nettbankproblemet løst for Fokus

- Nettbankproblemene til Fokus Bank er løst, opplyser kommunikasjonsdirektør Jan-Frode Janson.

- Våre nettbankløsninger var tilgjengelige igjen fra klokken 17 onsdag ettermiddag, opplyser Janson til digi.no.

    Les også:

Banken ble i går rammet av nettbankproblemesom følge av datahavari hos moderselskapet den Danske Bank.

Fokus Nettbank, Investeringsportalen og Business Online fungerer nå som vanlig.

Mens den tekniske feilen i Norge begrenset seg til nettbanken, tårnet problemene seg opp for den Danske Bank og BG Bank. Siden tirsdag kveld hadde de danske bankene et omfattende sammenbrudd på samtlige selvbetjeningssystemer, nettbank og kontantautomater/minibanker. Også de danske bankenes interne datasystemer var rammet av generell ustabil drift.

Liten tue...

Også kontantautomater og interne datasystemer i Danske Bank og BG Bank er nå i normal drift igjen, men nettbanken fremdeles er nede. Ifølge direktør Jørgen Klejnstrup i den Danske Bank var det en programvarefeil i bankens egne systemer som er funnet og rettet. Ifølge Klejnstrup var det en maskin som sendte data i en evig loop inn i nettverket som til slutt kvelte ytelsen i den Danske Banks systemer.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.