Nettbrukere foretrekker Simpsons

Det er fremdeles slik at nettbrukere ikke slutter å benytte andre medier selv om de anvender nettet stadig mer. Og det du liker best mens du surfer er Simpsons på TV.

Det er Arbitron NewMedia som har utført undersøkelsen, som avdekker at de som bruker nettet mye også bruker et stort antall tradisjonelle medier som TV, radio, kassetter/CD, aviser og blader, skriver Editor & Publisher Interactive.

Mange nettbrukere hører på radio eller ser på TV mens de bruker Internett. Når jobb-nettbruken er på topp, mellom klokka 09:00 og 10:00 på morgenen, oppgir 26 prosent av de som bruker nettet mye at de hører på radio samtidig som de er på nettet. Denne prosentandelen er høyere enn for de som bruker nettet mindre.

Når nettbruken i hjemmene er på topp, mellom klokka 20:00 og 21:00, oppgir hele 52 prosent av de som bruker Internett mye at de ser på TV samtidig som de er på nettet.

- Undersøkelsens resultater motbeviser teorien om at økende nettbruk raner til seg tid av totaltiden brukt på tradisjonelle medier. Web-markedsførere burde fortsette å dra nytte av synergieffektene på tvers av mediene for å effektivt markedsføre sine nettsteder, styrke nett-merkevarer og øke netttrafikken, sier Dr. Roberta McConochie, som er forskningsdirektør hos Arbitron NewMedia, til Editor & Publisher Interactive.

Tunge nettbrukere foretrekker å lese business-seksjonen i avisene, og "Simpsons" var favoritt TV-programmet. Blant radio-innhold var "klassisk rock" det som var å foretrekke i denne gruppen.

Undersøkelsen ble foretatt ved hjelp av telefonintervjuer med totalt 5.500 amerikanske forbrukere i alderen 16 til 74 år.

Til toppen