I følge undersøkelsen, prioriterer 82 prosent nyheter og informasjon, 80,5 prosent elektronisk post og 69,1 prosent research når de er på Internett. Ett tusen tilfeldig valgte amerikanere deltok på telefonundersøkelsen i september. Advertising Age og Market Facts står bak undersøkelsen.
Det var bare 10 prosent av deltakerne i undersøkelsen som sa de så på såkalte banner-annonser. 45 prosent sa de så på slike annonser av og til, mens 44,2 prosent sa de aldri så på annonser av denne typen.
Over halvparten fortalte at de besøkte nettsteder etter å ha sett adressen annonsert i aviser eller magasiner. Omtrent 40 prosent hadde besøkt hjemmesider etter fjernsynsannonsering, 26 prosent via direkte markedsføring (DM), 26 prosent via produktemballasje og 19 prosent via radio.
22,2 prosent av deltakerne hadde kjøpt enten varer eller tjenester over Internett.
Kilde: Advertising Age via Newspage.