Nettbrukerne ville etter Big Brother

De TV-avhengige får ikke nok ved å se på Big Brother på fjernsyn hver dag. Nye tall viser at antallet unike internettbrukere gikk fra 325.000 i februar til 686.000 i mars.

Mot alle odds blir ikke Ola og Kari Nordmann lei av å se på en gjeng med ungdommer dusje på morgenkvisten og drikke seg fulle på ettermiddagen. Mens andre Big Brother-land, som for eksempel Sverige så en nedgang underveis for å så å ta seg opp mot slutten av de 100 dagene, går internettkurven til nordmenn rett til værs.

TVNorge meldte tidligere i måneden om ny rekord: bigbrother.no hadde nesten 1,1 millioner sideoppslag i snitt og 270.000 unike brukere som hver dag var inne på tjenesten.

Nå viser nye, uavhengige tall fra Jupiter MMXI at nettstedet til Big Brother har eksplodert fra februar til mars.

Mens TVNorges egne tall gir en estimert oversikt over alle nettbrukerne, gir Jupiter-tallene en oversikt kun over unike hjemmebrukere. Dermed justeres ikke Jupiter-oversikten for at flere store, norske bedrifter har stanset tilgangen til Big Brother den siste måneden.

Undersøkelsen viser at ganske mange av hjemmebrukerne har lyst til å kikke på folk som er innesperret i en stor titteboks på en gammel flyplass. Nettstedet til TV-programmet Big Brother økte sin besøksrate med 211 prosent fra februar til mars.

Tall på 686.000 unike hjemmebrukere i måneden begynner å matche de mest sette direkte TV-sendingene som har hatt ratinger på over 700.000 seere. Og det til tross for at aksessen på hjemmebane ofte er dårligere enn på jobben.

Og tiden folk har til disposisjon for å se på hverdagslige sysler, er også imponerende: I gjennomsnitt brukte surfene som Jupiter MMXI registrerte hele 50 minutter hver på storebror-gjengens nettsted i mars.

Tallene er hentet fra innsamlet materiale fra Jupiter MMXIs brukerpanel, som får all sin nett-aktivitet registrert av et lite program på maskinen sin.

Til toppen