Nettmatbestillinger til aviser

Det amerikanske nettstedet Food.com, som gir brukere anledning til å bestille mat fra sin lokale restaurant og få det bragt hjem, har tegnet samarbeidsavtaler med syv regionale aviser. Avisene skal ha Food.com som en underseksjon.

Syv amerikanske aviser inngår samarbeid med nettstedet Food.com for å kunne gi sine lesere et sterkere lokalt tilbud.

Food.com ble på midten av 90-årene inspirert av en scene i filmen "The Net" med Sandra Bullock i hovedrollen. I filmen bestiller skuespillerinnen en 'cyberpizza' og får denne brakt hjem til seg. I dag tilbyr nettstedet restaurantoversikter fra de største amerikanske byene og er et tilbud til travle mennesker som ikke har tid til å lage middag selv.

Nettstedet ble i juli i år kjøpt opp av Novell, som digi.no tidligere har skrevet (se peker til egen sak nedenfor).

Avisene er; nettutgavene til avisene Washington Post, Chicago Tribune, LA Times, Orlando Sentinel, The Tampa Tribune, Philly (Philadelphia)og The Miami Herald.

Noe av tanken med samarbeidet er at salgsfolk fra både nettstedet og avisene skal selge annonser på hybridene av Food.com som blir utviklet for avisene.

Under mat-seksjonene til de syv avisene skal Food.com tilby brukere direktebestilling fra lokale restauranter. I tillegg skal logoen og en peker til Food.com komme opp i tilknytning til restaurantanmeldelser avisen publiserer.

Til toppen