Nettsjef med 300 DM-ere

En DM-avdeling med 300 mennesker til disposisjon. Det er blant de tingene Toralf Ekelund i HjemmeNett tar med seg til Internett over nyttår.

Direkte markedsføring over Internett mot private brukere vil være et av satsingsområdene for HjemmeNett.

- Det ligger et stort potensiale i Orkla's DM-avdeling. Denne avdelingen har rundt tre hundre ansatte, og det er ressurser vi har tenkt til å benytte oss av på Internett, sier Toralf Ekelund til digi:media i sitt første intervju etter at nyheten om storsatsingen slapp ut tidligere i dag.

Ekelund er hentet inn fra jobben som økonomidirektør i Fredrikstad Blad til jobben som daglig leder for HjemmeNett AS. Ut januar vil han fortsatt være i en tredjedels stilling i Fredrikstad Blad, mens resten av tiden skal brukes i HjemmeNett. Ingen andre er foreløpig ansatt i selskapet, men i løpet av januar vil det ansettes en fem-seks nye medarbeidere.

- Vi er for tiden på jakt etter flinke medarbeidere, sier Ekelund som kan fortelle at nettredaktør, designere og teknikere er stillingsbetegnelser som han foreløpig er på utkikk etter. Og en nettbibliotekar.

- Ja, nettbibliotekar er en stillingsbetegnelse vi vil ha svært god bruk for. HjemmeNett vil fungere som et bibliotek for en hel rekke tjenester. Dessuten er bibliotekarer en av de yrkesgruppene som har lengst erfaring i å arbeide på nettet.

Ekelund kan ellers fortelle at HjemmeNett over tid tar sikte på å få de andre nett-tjenestene i Orkla Media, Hjemmet Mortensen og Egmont over på sin tjeneste i løpet av et halvt års tid. Dette betyr at flere av de tjenestene som idag ligger under Scandinavia Online, i løpet av kort tid kan være på flyttefot.

- Vi skal kun satse på privatmarkedet. Målet er å bli en av de to mest besøkte tjenestene på nett i Norge, sier Ekelund, som så langt har en aksjekapital på seks millioner kroner til å gjøre jobben med.

Til toppen