New Media Science nær fusjon

Norges mest kjente internettselskap New Media Science sier til Dagens Næringsliv at de har avsluttet fusjonsforhandlinger med en aktør utenfor den tradisjonelle internettbransjen.

Fusjonsbølgen blant de norske internettselskapene er ikke over ennå. New Media Science som i fjor fusjonerte med Molde-baserte Digital Hverdag er nær ved å slutte nok en fusjonsavtale.

]Hemmelighetsfull Bente SollidDenne gangen er det en utradisjonell aktør på markedet, i følge administrerende direktør Bente Sollid.- Det stemmer at vi er i ferd med å fusjonere, men det har vi sagt i et kvartal. Nå nærmer vi oss slutten av fusjoneringen med et selskap som passer til oss på andre felt enn vi har satset på før, men vi kan ikke si hvem aktøren er, sier Sollid til digi.no. Hun vil heller avsløre litt om hvordan selskapet tenkte i jakten på en fusjonspartner.- Vi tenkte som så i fasen etter fusjonen med Digital Hverdag, at vi kom til å gå inn i en ny fase og vokse med et selskap med internasjonalt perspektiv. Vi synes det ville være riktig å vokse sammen med en aktør som er kompetansemessig beredt i denne bransjen, i tillegg til at vi ønsker å vokse med en aktør med positive resultater. En mulig fusjonspartner må også ha mye substans, understreker Sollid.- Det høres ut som om du snakker om et stort selskap?- Vel, det er ikke et lite selskap, sier hun hemmelighetsfullt. Sollid kan fortelle at det er dager om å gjøre før avtalen vil bli offentliggjort.

Til toppen