New Media Science vant nett-NM

Når festbølgene etter gull.taggen har lagt seg, står New Media Science/Digital Hverdag igjen som den store vinneren. Det nyfusjonerte selskapet kunne til sammen håve i land syv av ti priser.

Det var i de syv kategoriene beste handelsnettsted, beste intranett, beste markedsføringskampanje, beste cutting edge-teknologi, beste design og idé, beste brukergrensesnitt og årets nettsted New Media Science (NMS) og Digital Hverdag kunne motta en sølv-CD i gullramme.

I de ulike kategoriene var vinnerne:

  • Beste handelsnettsted: Hakon IT og NMS for Hakon-gruppens mattjeneste på Internett Rett Hjem
  • Beste intranett: Digital Hverdag/NMS for Nor Cargo
  • Beste informasjonsnettsted ble Vegdirektoratet produsert av Razorfish Spray
  • Beste markedsføringskampanje: NMS for Audi
  • Beste bannerannonse: Leo Burnett for Golf
  • Beste cutting edge teknologi: NMS' EyeOne for EyeOne
  • Beste design og idé: Digital Hverdag/NMS for Farvelabben
  • Beste brukergrensesnitt: NMS for Aftenposten
  • Årets nettsted: DinSide utviklet av Digital Hverdag/NMS

Bernhard Steen og DinSide fikk
den gjeveste prisen - "årets nettsted" - på
Gulltaggen 1998.
(Foto: Hilde Nyman, digi.no)

  • Årets internettperson: Jon Stephenson von Tetzchner, som er administrerende direktør Opera.

Nettbransjens mener administrerende direktør i
Opera Software, Jon Stephenson von Tetzchner,
fortjener tittelen "årets internettperson"
(Foto: Hilde Nyman, digi.no)

På slutten av selve prisutdelingen ble det foretatt en uformell kåring av årets underskuddsbedrift på Internett. Både Nettavisens Knut Ivar Skeid og SOL's Kristin Skogen Lund begge sa seg frabedt en slik "ære" og ga tittelen til Telenor Nextel ved Jan Moberg.

Til toppen