NewPhone i null

NewPhone fortsetter å vokse kraftig på å dele ut nye mobiler hvert år, men veksten hemmer overskuddet.

Mobiloperatøren NewPhone har hatt en eventyrlig vekst fra oppstarten i 2003.

I etableringsåret omsatte selskapet for 5,8 millioner kroner, og allerede året etter var det nesten tidoblet til 56,2 millioner kroner. I 2006 ble det doblet til 101,6 millioner kroner, og i fjor omsatte selskapet for 130,7 millioner kroner.

Resultatet endte imidlertid opp på 0,0 millioner kroner, det vil si så vidt i pluss. Det er NewPhone-gründer Otto Isaksen godt fornøyd med.

- Jeg synes dette er veldig bra. Vi har jo hatt en prisnedgang i telemarkedet på 20 prosent gjennom 2007, sier Isaksen til Dagens Næringsliv.

NewPhone har skilt seg ut fra resten av telemarkedet ved at de har basert seg på å inkludere ny mobiltelefon hvert år, i sine abonnementer. Det sikrer oppdaterte moderne mobiler til kundene, men selskapet har også fått kritikk for de lange bindingsavtalene dette medfører.

Selskapet satser på å bli størst i sin nisje, som de definerer som småbedrifter med cirka 25 ansatte.

    Les også:

Til toppen