Markedet for web-tjenester og elektronisk handel i Norge ventes å ta av i løpet av de neste 9 månedene. I følge Norsk Gallup Institutt sier 60 prosent av norske bedrifter med Internett at de vil bestille varer og tjenester via nettet i løpet av 1999.
Dagens samarbeidsmodell mellom Nextel og NMS betyr at selskapene vil ta sin del av den voksende handelsvirksomheten på nettet med sine nettløsninger.
- Vi har store forventninger til avtalen med New Media Science som er den første i vårt nye web-partnerprogram hvor vi tilrettelegger våre driftsløsninger for bedrifter som jobber med design og tilrettelegging for web, sier markedsdirektør i Telenor Nextel, Pål Normann Johansen.
Bedriftenes prioriteringer knyttet til Internett har endret seg det siste året, fra det å være knyttet til nettet, til det å utvikle det bedriftene faktisk har på nettet.
- Store virksomheter etterspør i økende grad forretningskritiske Internett-løsninger som blant annet krever avansert driftshåndtering. Samarbeidet med Telenor Nextel kompletterer vårt produktspekter og gir våre kunder tilgang til det ledende driftsmiljøet for web i Norge, sier markedsdirektør i New Media Science, Olav Folkestad, i en pressemelding fra de to selskapene.