NextGenTel forbereder IP-telefonipilot

NextGenTel vil i september starte et pilotprosjekt for IP-telefoni med flere tusen av selskapets aksesskunder.

Fra og med den 1. november i år vil NextGenTel tilby IP-telefoni, eller NextPhone, til selskapets aksesskunder. I forbindelse med forberedelsene til dette, vil selskapet utføre et to måneder langt pilotprosjekt, sammen med et stort, men likevel begrenset antall kunder.

Pilotprosjektet starter opp den 1. september, men kundene kan melde seg på som deltakere i pilotprosjektet allerede fra og med 1. juni.

I pilotprosjektet tester NextGenTel ut tre ulike IP-telefoniprodukter, NextPhone 1, 2 og 3. Forskjellen på produktene er antallet linjer og telefonnummer som stilles til rådighet for brukeren, samt prisen på samtalene og den faste månedsavgiften.

Under pilotprosjektet vil det være gratis å ringe til andre NextPhone-brukere, mens samtaler til fastnettet med en varighet på inntil 30 minutter, vil koste mellom 58 og 98 øre, inkludert oppkoblingsavgiften. Prisen på samtaler til mobiltelefoner og resten av verden, avhenger av varigheten (minuttpriser).

NextGenTel oppgir at priser og produkter kan bli endret ved den kommersielle lanseringen.

    Les også:

Etableringen av IP-telefoniabonnementet er, i hvert fall under pilotprosjektet, gratis. NextGenTel låner ut til brukerne en adapter som kobles til bredbåndsruteren. Til denne kan brukeren koble et vanlig telefonapparat. ISDN-telefoner kan ikke benyttes.

NextGenTel vil i første omgang bare tilby IP-telefoni til privatkunder, men selskapet planlegger å tilby selskaper løsninger spesialtilpasset bedrifters behov.

Mer informasjon om pilotprosjektet finne på denne siden.

Til toppen