Nextgentel misfornøyd med kunde

Kunden sa opp abonnementet, og Nextgentel klaget til Forliksrådet.

Nextgentel toppet klagetoppen fra sinte forbrukere i fjor høst, men bedyret i et kundebrev i desember at servicen skulle bedres.

Selskapet skyldte på Telenor som la om telenettet i stor stil i fjor høst, og som skapte store utfordringer for Nextgentels kundeservice- og leveranseapparat.

– Men det er ikke alle kundesaker Nextgentel behandler like smidig, forteller en fortvilet anonym forhandler av Nextgentel-utstyr til digi.no.

Som forhandler skulle han sette opp en ADSL-bredbåndslinje fra Nextgentel til en bedriftskunde i Skien.

Men forholdene gjorde det ikke mulig å få forbindelse, og kunden sa dermed opp sitt kundeforhold til Nextgentel.

Dette likte Nextgentel dårlig, og har fortsatt å sende fakturaer til kunden som gjentatte ganger har forklart at han har sagt opp.

I mellomtiden har det påløpt inkassoomkostninger og Nextgentel drar nå kunden inn til Forliksrådet i februar.

Regningen har nå kommet opp et beløp mellom 10 000 og 12 000 kroner.

Markedsdirektør Morten Ågnes vil ikke kommentere saken, men medgir at dersom produktet ikke fungerer etter objektive kriterier, kan man heve kjøpet.

– At vi har valgt å kjøre saken fram for Forliksrådet, kan bety at vi har retten på vår side, sier han til digi.no.

Nextgentel passerte 148 000 kunder ved årsskiftet. Ågnes mener at selskapet har ridd av klagestormen og at situasjonen har normalisert seg.

Til toppen