NextGenTel vil på børs

Etter en lang periode med sterk vekst forbereder bredbåndsleverandøren NextGenTel emisjon og børsnotering.

NextGenTel har nå totalt 48.500 kunder på nett, og veksten har ytterligere tiltatt etter ferien, skriver selskapet i en melding. Ved utgangen av 2002 hadde NextGenTel 35.000 kunder, sammenlignet med 8.000 kunder et år tidligere. NextGenTel er hovedkonkurrenten til Telenor, og har nå 22,6 prosent av det såkalte DSL-markedet, som grovt sett er bredbåndsmarkedet ekskludert kabel-TV-delen og trådløsdelen. Ser man på hele bredbåndsmarkedet har NextGenTel en 20 prosents andel av hele bredbåndsmarkedet, mens Telenor har 50 prosent, viser tall fra Post- og Teletilsynet.

Administrerende direktør Olav Stokke sier til iMarkedet at NextGenTel forbereder børsnotering. Meglerhusene ABG Sundal Collier og First Securities skal hjelpe til med en emisjon for å hente inn mellom 200 millioner kroner og 300 millioner. I tillegg til dette skal selskapet foreta et nedsalg i forbindelse med børsintroduksjonen.

Les hele iMarkedets artikkel om det ærgjerrige underskuddsforetakendet NextGenTel: NextGenTel med aggressive planer.

Til toppen