JUSS OG SAMFUNN

Nielsen vil kjempe om dine brukerdata

Verdens største markedsundersøkelseskonsern, ACNielsen, lar slett ikke Media Metrix få lov til å monopolisere Europa alene; nå er det dannet et eget selskap som skal dekke resten av den ikke-amerikanske verden.

Herman Berg
12. okt. 1999 - 09:36
ACNielsenNetRatingsMedia Metrix

ACNielsen eRatings.com

GfKIpsos

RelevantKnowledgeSifo
Les saken her:
Media Metrix vil kartlegge nordmenns nettbruk

BannerTrack


NetRatings' teknologi skal gi bred informasjon om internettbrukerne og annonseaktivitet, inklusive antall, frekvens og varighet av besøk på spesifikke nettsteder. Dessuten mener de å kunne gi detaljerte data om eksponering av bannerannonser, brukerprofiler på alder, kjønn, utdannelse, yrke og liknende.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.