Nina Hølke leder nettbransjens egen reklameorganisasjon

Nettbransjens nye interesseorganisasjon for internnettreklame, INMA, ble formelt stiftet torsdag. Daglig leder Arne Thorbeck har fått med seg medierådgiver Nina Hølke i Media.com som styreleder.

Det var flere utsettelser før nettaktørene som lever av nettreklame fikk samlet troppene: Torsdag den 6. september 2001 ble den nye nettorganisasjonen INMA stiftet.

- Vi vil lage en organisasjon som retter seg mot bedrifter som lever av å levere innhold og lever av å selge annonser. Vi mener å rette oss mot en ganske romslig del av nettbransjen, sa reklamemakeren Arne Thorbeck til digi.no mot slutten av august.


Han er valgt til konstituert leder av organisasjonen.

Målgruppene er reklamebyråer, mediebyråer og annonsører. Organisasjonen vil jobbe med å rydde opp i begrepsforvirring, standarder på reklame og forenkle bildet av reklamemarkedet på nett.



Nettstedet Propaganda opplyser torsdag at Nina Hølke (Media.com Interactive) er blitt styreleder.

Ellers sitter følgende personer i styret:
Til toppen