Høsten 2000 telte digi.no opp 27 markedsplasser, men en opptelling for to uker siden avslørte at 11 hadde forsvunnet helt og 9 hadde blitt overtatt eller byttet navn. Nå blir dødslisten inntil videre utvidet til 12.
Les om markedsplassene:
Senere valgte selskapet å satse på Horeca-markedet. Selskapet ble en innkjøpsløsning for hoteller, restauranter og catering-bransjen med 100 leverandører. I november oppnådde selskapet en omsetning på 62 millioner kroner og et nullresultat.
Men ifølge Finansavisen har selskapet brukt opp 50 millioner kroner.
- Vi klarte ikke å slepe på gammel gjeld som ble opparbeidet i 2000 og det gikk ikke rundt, forteller styreformann Odd Rustad Nilsen til digi.no. Dette skjedde til tross for at Radisson SAS, Rica og Gate Gourmet var største eiere. I dagens kapitalmarkedet var det rett og slett ikke mulig å få refinansiering, sier han.
Men Nilsen mener at null-resultatet i november og antall leverandører og brukere tilsier at det er stor sjanse for at markedsplassen overlever.
- Jeg tror løsningen vil bli drevet videre, men om det skjer gjennom et oppkjøp eller om ledelsen i selskapet blir eiere, får vi se på, sier Nilsen.