Nok en veteran forlater AdLink

Jan Arne Fjørtoft slutter i nettannonseselskapet AdLink - uten å ha noen ny jobb å gå til.

Etter fire år er det slutt for Jan Arne Fjørtoft. Sammen med Jan Grønbech startet de den norske utgaven av det amerikanske annonsenettverket DoubleClick (DC) sommeren 1998.

På kort tid ble det Norges suverent største annonsenettverk på Internett og tjente gode penger. Men etter toppåret 2000, gikk omsetningen nedover også for selgerne i DC. Mot slutten av fjoråret ble det klart at amerikanerne ville kvitte seg med sin europeiske virksomhet og fusjonerte med tyske AdLINK Internet Media GmbH.

Før sommeren gikk mannen som hadde dratt i gang satsingen, Jan Grønbech, til tross for at han hadde kjempet en tøff kamp om sjefstolen i det nyfusjonerte selskapet.

Les sakene her:


Nå slutter en annen av dem som var med å dra igang DoubleClick. Jan Arne Fjørtoft var tidligere ansatt som salgsdirektør i digi.no/Internett Kanal 1 før han satset på egenhånd. Nå står han uten jobb.

- Jeg har gjort mitt etter seks år med annonsesalg på web. De siste tiden har jeg vært sponsoransvarlig, blant annet med Active ISP som storkunde og jobbet litt internasjonalt. Nå er jeg klar for nye oppgaver, sier han til digi.no.

Han tror ikke det blir noe problem å finne ny jobb og satser på salg, markedsføring og ledelse. Men ikke nødvendigvis innen nettbransjen.

- Nei, det kan være hvor som helst, sier Fjørtoft som fortsatt har tro på Internett som annonsekanal.

- For AdLink går virksomheten jevnt og trutt. Jeg tror nok at markedet har stabilisert seg etter det sterke fallet i fjor, sier han.

Til toppen