Nordea velger BBS for eFaktura

Nordea har valgt å knytte sammen sin nordiske løsning med BBS eFaktura løsning for bedriftsmarkedet.

Samarbeidet muliggjør elektronisk utveksling av fakturaer mellom bedrifter både i Norge og Norden, og mellom bedrifter og forbrukere. I tillegg har bedriftene muligheten til å benytte seg av utskrift, skanning og elektronisk arkivering.

eFaktura B2B (business to business) består i å formidle elektroniske fakturaer mellom bedrifter, skrive utgående fakturaer som ikke kan leveres elektronisk, skanne inngående papirfakturaer og gjøre dem tilgjengelige elektronisk for bedriften. For bedriftene betyr dette effektivisering av både inngående og utgående fakturaer, som igjen gir muligheten for kostnadsreduksjon i forbindelse med fakturering og fakturahåndtering.

Nordea har allerede i overkant av 30.000 bedriftskunder i sin eksisterende nordiske løsning for elektronisk fakturering. Avtalen med BBS betyr en utvidelse av denne løsningen i det norske markedet. Banken vil oppnå synergier i forhold til eFaktura i forbruker- og bedriftsmarkedet.

Nordea og BBS vil i samarbeid levere tjenester til markedet. Nordea tilbyr elektronisk utveksling av fakturaer, kobling med fakturaløsning til privatmarkedet og funksjonalitet for bedrifter i nettbanken. BBS leverer tjenester knyttet til utskrift, skanning og elektronisk arkivering av fakturaer, og integrasjonstjenester for bedrifter.

Til toppen