Nordisk avtale til DataPower Learning

Steinkjer-baserte DataPower Learning har fått nordiske rettigheter til distribusjon av det verdensomspennende sertifiseringsprogrammet MOUS (Microsoft Office User Specialist).

Det er Microsofts partner i USA, Nivo International, som har tegnet avtalen med DataPower Learning. Den gir det norske e-lærnings selskapet rettigheter til distribusjon av sertifiseringsprogrammer på Microsoft Office produkter, skriver DataPower i en pressemelding.

MOUS har ikke tidligere vært representert med en nordisk distributør. Nå får brukere av Microsoft Office direkte tilgang til over 200 testsentre i Norden, der de får sertifisert sin kompetanse et internasjonalt anerkjent testsystemet (Norden er et av de sterkeste markedene for MOUS-tester i verden).

DataPower Learning oppretter en separat MOUS-organisasjon, som vil bli ledet av nåværende markedsjef i DataPower Learning, Gunn Elisabeth Guldahl
Brovold.

- Ambisjonen er sammen med testsentrene å sikre vanlige IT-brukere muligheter til å bli sertifisert på både grunnleggende og avansert brukernivå. MOUS har 2000 testsentre over hele verden. Vi ser ingen grunn til at ikke Norden skal bli ledende på dette området, sier Guldahl Brovold.

Til toppen