Nordskar vil først til mølla

Nettbaserte markedsundersøkelser utført på kort tid for en billig penge skal åpne verden for Nils Petter Nordskar og hans kolleger. Mål: fem land i løpet av ett år, fem år: 20 land.

Selskapet TestitOnline AS ble etablert i september med planer om å lansere tjenesten i løpet av 2000. Noen måneder på overtid kommer tjenesten som digitoday.no tidligere har omtalt.

Nå lanserer selskapet luftige planer som skal realiseres om investorene biter på kroken.

Ifølge en artikkel skrevet av nyhetsbyrået NewsWire på oppdrag fra TestitOnline, er styremedlem Nils Petter Nordskar på jakt etter flere eiere.

Ifølge Newswire er TestitOnline verdt 18 millioner kroner og vikarbyrået Olsten Norsk Personal investerte tre millioner kroner i selskapet for kort tid siden.

Målet for selskapet er å være etablert i fem land i tillegg til Norge innen ett år og å operere i 20 land over hele verden innen fem år. Det er markedene i USA; England, Tyskland, Sverige og Danmark som skal fokuseres på i året som kommer.

Det er Virtual Garden, reklamebyrået der Nils Petter Nordskar er administrerende direktør som står bak selskapet.

Konseptet er at paneldeltakere melder seg frivillig til å delta i de nettbaserte markedsundersøkelsene mot muligheten til å opparbeide seg "poeng", som når det når en viss sum, kan løses inn i gavekort eller produkter hos gitte nettbutikker.

De paneldeltakere som blir valgt ut til å delta i en undersøkelse, får en e-post når det kommer inn en test de skal delta i. I e-posten ligger det en peker til nettsidene med selve undersøkelsen.

Bedriften opererer etter prinsippet "først til mølla får først malt", som betyr at deltakerne har mellom 24 og 48 timer på seg å delta i undersøkelsen før denne avsluttes.

Bjørn Petter Ulvær er styreformann i TestitOnline AS og som styremedlemmer sitter i tillegg til Nordskar; Thor Arne Jørgensen og Borger Magnussen.


Som pilotkunder skal TestitOnline ha fått med seg Telenor og Pripps Ringnes.

Til toppen