Norges Handels- og Sjøfartstidende satser på kraftige nyheter

I løpet av første halvår vil NHST lansere en ny B2B-tjeneste for kraftmarkedet. Tjenesten er en forlengelse av allerede eksisterende TDN Kraft og Energianalyse AS som ble kjøpt kort tid tilbake.

Norges Handels og Sjøfartstidende (NHST) etablerer i disse dager Europower som skal skreddersy nyheter og informasjon til kraftmarkedet. Tjenesten er en forlengelse av TDN Kraft, men skifter navn til Europower.

- Europower blir en forlengelse av TDN Kraft, sier påtroppende daglig leder og ansvarlig redaktør Hasse Farstad i Europower til digitoday.no. Farstad vil ikke si noen lanseringsdato, men indikerer at tjenesten vil starte i løpet av første halvår.

- Energianalyse AS ble tatt over av NHST den 2. januar, men vi skifter navn til Europower. TDN Finans og TDN Kraft var tidligere en del av TDN Nyhetsbyrå, men etter omleggingen vil TDN Nyhetsbyrå bare bestå av TDN Finans. TDN Nyhetsbyrå og Europower blir to søstertjenester som begge er 100 prosent eid av NHST, forteller Farstad.

Europower er en abonnementstjeneste for bedriftsmarkedet. De typiske kundene er aktører i el-markedet: produsenter, storforbrukere, konsulenter og bank/finans-bransjen.

- Europower vil tilby kundene flere abonnementsmuligheter, blant annet en for nyheter og en for selskapsinformasjon, indikerer Farstad.

Totalt vil det være omlag 17 ansatte i Europower.

TDN Nyhetsbyrå har ansatt Terje Meisingseth som ny daglig leder og Thomas Frantsvold overtar som ny ansvarlig redaktør.

Til toppen