Norman-kontrakt ren profitt

- Normans kontrakt med SCM i USA betyr løpende kvartalsvise millioninntekter for Norman, og kostnadene vil begrense seg til de fysiske CD-ene programvaren sendes ut på, sier Gunnel Berdal Wullsten til digi.no.

Norman Data Defense sendte onsdag morgen ut om en melding om at selskapet har fått en kontrakt på 4,5 millioner kroner med den amerikanske delen av SCM. Avtalen innebærer at SCM skal selge Normans akssesskontroll sammen med egne smartkortløsninger i USA, noe som allerede i første kvartal vil gi inntekter på 4,5 millioner kroner. Smatkortløsningen som vil selges under SCMs merkenavn Smart Access representerer - i følge Norman - et betydelig potensial også inn i fremtiden.

- I løpet av året vil dette beløpet trolig bli to eller tre ganger høyere, sier administrerende direktør i Norman, Gunnel Berdal Wullstein, til digi.no. Hun sier at selskapet likevel ikke har endret sine prognose for året, noe som tilsier pluss i andre, minus i tredje og pluss igjen i fjerde kvartal.

- Betyr dette at dere har kjent til at denne avtalen ville komme?

- Ja, vi trodde at vi ville få en avtale, men vi regnet ikke med at den skulle komme så tidlig. Årsaken til at vi ikke tør håpe på pluss i tredje kvartal er den lange sommerferien i Tyskland som faller i denne perioden, sier Wullstein.

Det bør også opplyses at Norman fra før har en lignende kontrakt med SCMs datterselskap i Tyskland.

Til toppen