Norsk annonsekampanje for Firefox

Grasrotmarkedsføring skal hjelpe Firefox å nå ut til det norske folket.

Mozilla Norge annonserte tirsdag en landsomfattende markedsføringskampanje for nettleseren Mozilla Firefox. Kampanjen er bygget rundt konseptet om grasrotmarkedsføring, hvor Mozilla Norge får hjelp fra utallige frivillige over hele landet, fordelt på de tettest befolkede områdene i landet.

Kampanjen fokuserer på, og markerer, lanseringen av Mozilla Firefox 1.0 den 9. november i år. Mozilla Firefox er tilgjengelig på 30 språk, og er tilgjengelig på Windows, Mac OS X og Linux.

- Nettleseren Mozilla Firefox har mottatt fantastiske anmeldelser og priser for sin stabilitet, sikkerhet og innovative egenskaper, sier Pascual Strømsnæs, hovedansvarlig for kampanjen, i en pressemelding.

- Nå er det på tide at den får innpass i de tusen hjem. Kampanjen har som hovedmål å skape interesse rundt navnet Firefox, slik at flest mulig får lyst å prøve denne nettleseren.

Kampanjen som støttes av ABC Startsiden, omfatter blant annet utplassering av store plakater i ti norske byer.

Til toppen