Norsk B2B-kjempe vil begynne med kontorutstyr

DnB, Ergogroup, Telenor og Accenture beveger seg fremover i sine bestrebelser på å oppnå kontroll på det norske B2B markedet.

Accenture, Den norske Bank AS (DNB), Ergo Group AS og Telenor Business Solutions (TEL) har tidligere offentliggjort planene om å danne et nytt selskap som skal etablere og drive en elektronisk infrastruktur og markedsplass for handel mellom bedrifter, en såkalt B2B markedsplass.

Organisasjonene skriver i dag i en pressemelding at de har undertegnet en aksjonæravtale og utviklet en forretningsplan i overensstemmelse med de målene som ble presentert 30. oktober i fjor.

Det nye selskapets B2B-tjenester skal redusere innkjøpskostnadene for de kundene fra privat og offentlig sektor som kjøper tjenestene.

I første omgang planlegger selskapet å utvikle og etablere systemet for eierne i løpet av andre kvartal i år. Den kommersielle lanseringen og annonseringen av det nye selskapets navn og logo forventes å finne sted i løpet av samme periode.

Samtidig vil det nye selskapet vil begynne å markedsføre sine tjenester for potensielle kundegrupper på det norske og nordiske markedet.

Selskapet skal levere det partnerne karakteriserer som åpne, sikre og effektive tekniske løsninger for kjøp og salg av varer og tjenester mellom bedrifter og også tilby tilleggstjenester i forbindelse med disse løsningene, som betaling, finansiering og forsendelse.

Resultatet skal bli være at transaksjonskostnader knyttet til bestilling, forsendelse og betaling av utstyr og forbruksvarer - som kontorutstyr og møbler for bedriftsmarkedet - vil bli redusert, siden selskapets tjenester vil sørge for en mer effektiv informasjonsflyt.

Til toppen