BEDRIFTSTEKNOLOGI

Norsk pionér revolusjonerer meldingstjenester

Tom Muggeruds bedrift UMS tilbyr små og store bedrifter tilgang til globale avanserte integrerte meldingstjenester, praktisk talt uten startkostnader.

4. apr. 2001 - 05:02
UMS AS

- Vi kommer fra shippingmiljøet, forteller administrerende direktør Tom Muggerud. - Der er det lange tradisjoner i meldingshåndtering, og påfølgende strenge krav som vi er fortrolige med.

Selskapet ble etablert i 1997. I 1999 begynte man å studere framtidens meldingsformidling, der håndholdte apparater med trådløs kommunikasjon forutsettes å spille en stor rolle.

- Håndholdte apparater for mottak og sending av meldinger åpner for mobilitet og stor fleksibilitet. Man vil gjerne motta meldinger der man er, og motta dem straks de er sent. Vi måtte velge mellom den klassiske klient/tjener modellen og den nettsentriske modellen for våre løsninger. Vi valgte det siste. Et utslagsgivende argument er at nettsentriske løsninger ikke krever spesiell programvare på klienten.

UMS har 25 ansatte og en egen utviklingsavdeling. Systemene tar både WAP-telefoner og hånd-PC-er. Produktene er "Unified Messaging" og "Broadcast Messaging".

Unified Messaging lar deg definere regler for behandling av alle slags innkommende meldinger. E-postkontoer kan samles, e-post og faks kan dirigeres til avdelings- eller prosjektmapper avhengig av emne, og man får straks oversikt over hvem som gjør noe med enhver melding. Individuelle medarbeidere kan bestemme at telefonsvarmeldinger fra viktige avsendere skal utløse for eksempel en SMS-melding, eller en e-post der den inntalte beskjeden formidles som vedlegg.

Broadcast Messaging







Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.